Вчені розгадали таємницю скандальної еротичної картини «Походження світу»

|
Версия для печатиВерсия для печати
Фото дня

На картині Гюстава Курбе «Походження світу», швидше за все, зображено французьку балерину Констанс Кеньо, яка була коханкою османського дипломата. Саме він замовив художнику цю картину для своєї колекції еротики, вважають експерти.

Протягом десятків років мистецтвознавці гадали, що на одній з найпровокативніших робіт в історії мистецтва, картині Гюстава Курбе «Походження світу», зображена ірландка Джоанна Гіффернан. Вона була коханкою Курбе, а також дівчиною його учня, американського художника Джеймса Вістлера.

Проте тривалий час експерти сумнівалися, що голе тіло і геніталії на картині «Походження світу» належать саме Гіффернан, оскільки лобкове волосся на картині темне, в той час як сама ірландка була рудою.

Свідчення про те, що на картині зображена не вона, а французька балерина Констанс Кеньо, знайшлося у листуванні французьких письменників Александра Дюма-молодшого і Жорж Санд, передає BBC.

На цю вказівку натрапив французький історик Клод Шопп, коли досліджував копії листів Дюма для книги.

Історика спантеличив один уривок з листа Дюма до Санд, датованого червнем 1871 року: «Не можливо пензлем передати найбільш делікатне і яскраве інтерв’ю мадемуазель Кеньо з Опери». Шопп звірився із рукописом оригіналу і з’ясував, що насправді замість слова «інтерв’ю» Дюма написав «інтер’єр», тобто «нутро». Історик поділився своїм відкриттям з керівницею відділу друку і фотографії французької національної бібліотеки Сільві Обенас.

«Свідчення, яке знайшов Клопп, змушує мене з упевненістю на 99% говорити, що моделлю Курбе була Констанс Кеньо», — сказала вона агенції AFP.

Хто така Констанс Кеньо?

До 1859 року Констанс Кеньо танцювала у паризькій Опері. У 1866 році, коли Курбе написав картину, 34-річна Кеньо була однією з коханок османського дипломата Халіля Шеріфа-паші.

Саме він замовив Курбе картину «Походження світу» для своєї особистої колекції еротики. Картину він тримав у себе вдома за завісою, показуючи роботу своїм гостям. У французькій національній бібліотеці збереглося кілька фотографій Кеньо. Її обличчя також можна розгледіти на фотографіях французького фотографа Андре Дісдері, які зберігаються в колекції музею Орсе в Парижі.

André-Adolphe-Eugène Disdéri | Mlle Constance Queniaux, de l'Opéra | Images d’Art https://art.rmngp.fr

Чорні брови Кеньо більше відповідають темному лобковому волоссю, зображеним на картині Курбе, каже Обенас. На її думку, в той час всі знали, що на картині зображено саме Кеньо, але з часом це забулося, тому що вона стала поважною жінкою і присвятила себе благодійності.

Констанс Кеньо померла у 1908 році. У своєму заповіті вона залишила картину Курбе, на якій зображено іриси, тюльпани та камелії. Обенас вважає, що цю картину своїй коханці подарував Курбе і її покровитель Халіл Шеріф-паша — у ті часи камелії асоціювалися з куртизанками, завдяки роману Дюма-молодшого "Дама з камеліями«.

Скандальна картина

Французький художник-реаліст Густав Курбе написав картину «Походження світу» у 1866 році. На ній зображено голе жіноче тіло з широко розведеними ногами. Картина стала однією з найпровокативніших робіт в історії мистецтва. Через надмірну сексуальну відвертість її тривалий час ніде не виставляли і вперше показали широкому загалу лише у 1995 році.

Джоаннна Гіффернан, яка, як вважалося тривалий час, позувала для цієї картини, перебувала у романтичних стосунках із американським художником Джеймсом Вістлером, який приїхав до Франції зі США. Вістлер зобразив свою кохану на картині «Симфонія в білому № 1: Дівчина в білому», яку він написав у 1862 році, за чотири роки до скандальної картини Курбе. Для цієї роботи Гіффернан позувала для Вістлера в закритій довгій сукні.

Картина «Походження світу» досі пов’язана зі скандалами. У 2011 році у Франції вчитель подав до суду на Facebook через те, що соцмережа заблокувала його акаунт після того, як він опублікував зображення з картиною Курбе. У березні цього року французький суд визнав дії соцмережі неправомірними.

Джерело: BBC


Читайте «Аргумент» в Facebook и Twitter

Если вы заметили ошибку, выделите ее мышкой и нажмите Ctrl+Enter.

Система Orphus

Новини

12:01
Чому Польща так довго вирішує долю українських біженців
10:12
Президент України підписав указ, який закриває доступ військових до онлайн-казино - за це боровся сержант Павло Петриченко, який загинув у Донбасі
08:01
ГЕНШТАБ ЗСУ: ситуація на фронті і втрати ворога на 20 квітня
20:00
У суботу в Україні хмарно з проясненнями, дощі в центрі та на півдні
18:08
Смерть на колесах: чому китайські електромобілі становлять серйозну загрозу для нашої безпеки
17:04
"Після перемоги Революції Гідності": чому по Татарова, Портнова та інших зрадників з цієї кодли українці все одно прийдуть
16:58
Продаж картин Медведчука, які мають музейне значення, буде зупинений - АРМА
16:05
Генерал СБУ, покидьок Ілля Вітюк у 2014 році знімав Майдан з боку «Беркута» - Слідство.Інфо
15:33
Олександр Чупак: Чому держава не спроможна розв’язати демографічну проблему
13:18
Новини агентури ФСБ: нардеп Артем Дмитрук співпрацює зі священником УПЦ МП Чертиліним, якого підозрюють у держзраді, – Bihus.Info

Підписка на канал

Важливо

ЯК ВЕСТИ ПАРТИЗАНСЬКУ ВІЙНУ НА ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ

Міністр оборони Олексій Резніков закликав громадян вести партизанську боротьбу і спалювати тилові колони забезпечення з продовольством і боєприпасами на тимчасово окупованих російськими військами територіях. .

Як вести партизанську війну на тимчасово окупованих територіях

© 2011 «АРГУМЕНТ»
Републікація матеріалів: для інтернет-видань обов'язковим є пряме гіперпосилання, для друкованих видань – за запитом через електронну пошту.Посилання або гіперпосилання повинні бути розташовані при використанні тексту - на початку використовуваної інформації, при використанні графічної інформації - безпосередньо під об'єктом запозичення.. При републікації в електронних виданнях у кожному разі використання вставляти гіперпосилання на головну сторінку сайту argumentua.com та на сторінку розміщення відповідного матеріалу. За будь-якого використання матеріалів не допускається зміна оригінального тексту. Скорочення або перекомпонування частин матеріалу допускається, але тільки в тій мірі, якою це не призводить до спотворення його сенсу.
Редакція не несе відповідальності за достовірність рекламних оголошень, розміщених на сайті, а також за вміст веб-сайтів, на які дано гіперпосилання. 
Контакт:  [email protected]